La Pas Prin Montreal

Experienta cu Montreal a fost una minunata. Verde, verde şi iar verde. Am mers în septembrie în Canada şi am avut noroc de o vreme minunată. Ne-am bucurat de soare în fiecare zi. Această atmosferă frumoasă a fost încununată de verdeaţa care ne înconjura. Canada este unul dintre locurile în care aerul este extrem de curat, ai parte de verdeaţă, de apă şi de energii pozitive. Un loc din care am învăţat că dacă eşti relaxat lucrurile se vor întampla la fel sau chiar mai bine decât dacă te stresezi. Toată lumea este foarte calmă, nimeni nu se grăbeşte sau se stresează, ceea ce este extraordinar. Cât am stat acolo mi-am adus aminte ce bine este să te bucuri de ce ai în jur şi să laşi lucrurile să se întâmple.

Ce am făcut şi ne-a plăcut:

1. Iubesc natura şi tot ceea ce înseamnă parcuri şi verdeaţă, de aceea primul lucrul despre care o să scriu este Mont Royal. Pe lângă plimbarea prin acest parc plin de veveriţe adorabile, experienţa pe Mont Royal îţi oferă şi o panoramă deosebită a oraşului. Trebuie să recunosc că nu a fost atât de uşor de „escaladat” acest munte, au fost multe scari şi mult de mers până să ajungem pe platou, dar a meritat tot efortul. Priveliştea este fantastică, iar drumul înapoi este foarte plăcut. În plus, pe platou se afla un pian la care oricine putea cânta, şi eu m-am bucurat de el. Totul are un aer atât de liniştitor şi relaxant, pur şi simplu de vis.
  2. Parcul Jean-Drapeau. Rămânem la capitolul verde, linişte şi pace. Parcul acesta este mult mai mult decât un parc. Acesta este alcătuit din doua insule, pline de verdeaţă, cu piste pentru biciclişti şi locuri pentru picnic. Este imens, am mers mult, ne-am şi rătăcit pe aici, dar a fost minunat să te pierzi în acest loc.
  3. În acelaş parc se află Biosfera care poate fi admirată atât de la exterior cât şi din interior.
  4. Pentru a pleca de pe insulă şi a ajunge în port ne-am bucurat de o plimbare cu barca. Iubesc plimbările cu barca, pentru că sunt atât de relaxante şi îţi oferă o perspectivă atât de frumoasă a locului din care ai plecat, dar şi a locului în care urmează să ajungi.
  5. Am ajuns în portul vechi. Acesta este locul ideal pentru o plimbare pe malul apei, sau pentru o distracţie pe cinste în parcul de distracţii. Tot aici este plin de magazine cu suveniruri şi tot felul de bunătăţi specifice locului.
  6. Din port ne-am plimbat pe străduţele din centrul vechi al oraşului, arhitectura este deosebit de frumoasă, iar atmosfera din restaurante şi cafenele este minunată. Am văzut tot felul de artişti de stradă, cum am spus de mai multe ori, aceştia sunt cei care dau gustul desăvârşit al tuturor locurilor pe care le-am vizitat. Am admirat şi tot admirat.
  7. Mergând pe aceste străduţe am ajuns la biserica Notre-Dame. Programul de vizită este doar până la ora 16:00, noi am ajuns puţin după, dar am putut intra pentru a asista la slujbă ceea ce a însemnat un punct în plus pentru că am putut privi frumuseţea bisericii în linişte.
  8. Arta de pe pereţii din Montreal este deja celebră. Găseşti pereţi „vii” peste tot, eu aşa i-am numit, pentru că exprimă un sentiment, o emoţie, sunt o parte din arta cuiva şi m-am bucurat enorm să o pot admira.
  9. Tot la capitolul artă avem muzeul de artă contemporană, însă dacă nu ai timp să îl vizitezi, oricum arta se întâmplă peste tot în Montreal. Deci, dacă o iei la pas pe străduţe vei fi surprins peste tot.
  10. Ne-am plimbat şi ne-am tot plimbat pe străduţe. Dacă vrei să faci shopping cea mai celebră este strada Sainte-Catherine. Tot mergând pe ea ne-am bucurat de arhitectura clădirilor, de zgârie-nori dar şi de zonele cu case elegante.
  11. Bineînţeles am încercat mâncarea lor tradiţională care se numeşte Poutine. Cartofi prăjiţi cu branză deasupra şi sos Gravy. La aceştia puteai să mai adaugi tot ce îţi doreşti. Este o mâncare foarte gustoasă, dar puţin cam grea pentru stomacul meu. Oricum merită încercată.

În rest ne-am bucurat de sirop de arţar în toate formele lui, pentru că îl găseai peste tot, ne-am plimbat şi tot plimbat, am găsit multe cafenele plăcute unde puteai să te relaxezi şi să priveşti oamenii pe stradă şi am prins un festival de muzică, ceea ce a fost super cool, să vezi oameni dansând pe stradă la prânz. Montreal a fost o experienţă foarte bună în care m-am bucurat de Soareee, recomand acest oraş din tot sufletul.